torsdag 19 maj 2016

Min ilska är mitt vapen.

Jag tänker inte sluta vara arg. Dagen jag slutar vara arg är dagen jag slutar kämpa för jämställdhet.

Det hände förut att jag funderade över vad jag skulle göra av all ilska jag bar på inombords. Ilska som skapats av kunskap. Kunskap om hur samhället ser ut. Ju mer jag får reda på, desto argare blir jag.
Ilskan gick inte över av sig själv och det gick definitivt inte att ignorera den. Därför bestämde jag mig för att försöka använda den istället.

Idag får den mig att stå upp för mig själv och andra jag anser vara i behov av det. Den hjälper mig i konfrontationer och konflikter. Den hjälper mig att kämpa för de som lever i orättvisa i sin vardag. Den fick mig att bli lacto-ovo vegetarian (förmodligen snart vegan). Den fick mig att bli feminist, och att våga stå för det.
Jag blir en röst för de som känner att de behöver en röst att följa eller känner att de behöver någon annan som står upp! Om inte annat så slåss vi tillsammans.

Jag tänker inte sluta vara arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar